Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Demence státního úředníka

Náš stát mě již několik dlouhých let zásobuje statistickými výkazy, které chce, aby jim vyplnil. Nezapomene vždy náležitě zdůraznit, kolik mě to bude stát, když to neudělám. 

 Proč já nemám možnost pokutovat stát za to, že mě zásobuje blbostmi a zdržuje od práce?

Již několik let vždy v únoru mi stát posílá formulář, ve kterém mu mám vyplnit v tunách naši spotřebu koksu, železné rudy, ropy atd. Klasický formulář pro těžký průmysl. Ze začátku jsem se vždy snažil dovolat tomu odpovědnému, kdo mi to poslal a vysvětlit mu, že naše roční spotřeba plynu ve výši cca 4.000,- Kč se blbě převádí na tuny a že asi nejsme ti správní, kteří mají tento formulář vyplňovat. Po čase jsem rezignoval. Úředník sice slíbil, že tento formulář již v dalších letech nebudeme dostávat, ale vždy s pravidelností sobě vlastní dorazí. Vyplním kolonku plynu, přidám naši spotřebu nafty do auta a formulář odešlu. Kolonku tun nevyplňuji. Zůstávám u kolonky v Kč.

Teď to státní úředník vyšperkoval k dokonalosti. Do mé emailové schránky přistál elektronický formulář, ve kterém se mě stát ptá, zda používám ke své práci počítač, email a internet. Tupě jsem na něj zůstal koukat. To musel vymyslet doopravdy inteligent. Anebo je chyba na mé straně? Já si totiž nedovedu představit, jak bych se k tomuto formuláři bez počítače, emailu a internetu dostal. Tak proč mi ho vůbec posílá. Chápal bych, kdyby tento formulář přišel klasickou poštou v obálce. Ale to asi nepochopím neb nemám schopnosti státního úředníka.

Ony mi teď celkem přišly takto ty dotazníky tři. Jeden se doopravdy týkal toho, co děláme. Tak jsem jej vyplnil. Jenom mě zarazilo, že když jsem v hlavičce uveden s celým jménem, emailovou adresou atd., tak nelze formulář odeslat, aniž bych to znovu nevyplnil na konci formuláře. A zase si říkám, proč to musím znovu psát, když už to tam jednou mají. Ano chápal bych, kdyby napsali: „V případě změn nám to aktualizujte“.  Ale vyplňovat to znovu? Prostě jeden úředník nemyslí a vše příjemcům těchto formulářů přidělá práci. Tak ať si páni statistici spočítají, kolik je to času za všechny zpravodajské jednotky dohromady a ať si to vyčíslí v penězích. Myslím si, že by se nestačili divit.

A i poslední dotazník mě dostal. Byl to dotazník pro lékárny. S těmi ale již vůbec nemám nic společného. Protože je na konci formuláře možné napsat poznámku, tak jsem ji využil. Napsal jsem do ní, že nechápu, proč to mám vyplňovat. Ale bez vyplnění stěžejních čísel nelze tento formulář vůbec odeslat. Tak jsem do nich napsal totální nesmysly. Snad si toho naši úřadové všimnou. Protože bez odeslání tohoto formuláře mi hrozí pokuta.

Páni úředníci, proč pořád musím vyplňovat a posílat formuláře a dotazníky na různé strany, kolik mám zaměstnanců, když to hlásím na sociálku? Proč musím nosit údaje z jednoho státního úřadu na druhý. Proč pořád běhám jako kvočna mezi vámi a nosím vám vaše data? Nedávno jsem podal na jeden státní úřad formulář, aby jej přijali, tak jsem musel dokázat, že naše společnost vůbec existuje. Státe, ty jsi jí povolil, ty eviduješ její existenci, tobě platíme sociální a zdravotní pojištění, DPH a další daně. Já mám pocit, že se ze současné byrokracie, která nemá ani hlavu ani patu, se za chvíli zblázním. Ale jsa poučen, nechám si na to vystavit dostatek formulářů a potvrzení a ty rozešlu všem patřičným úřadům. A nebo ne, já se na ně vykašlu a budu si snít růžové sny, ve kterých úředník přemýšlí, pracuje pro toho, kdo ho platí (to jsme my, z našich daní)  a hlavně nebuzeruje.

Autor: Michael Sedláček | pátek 8.4.2016 10:05 | karma článku: 37,35 | přečteno: 1657x
  • Další články autora

Michael Sedláček

Omluví se, neomluví se na hradě panu Schapirovi?

Chtěl jsem komentovat to, co náš hradní pán a jeho kašpárek předvedli ve vztahu k panu velvyslanci. Při psaní textu jsem se tam na...., že jsem text smazal. A shrnu to do jednoduchého textu.

10.11.2016 v 14:42 | Karma: 25,11 | Přečteno: 516x | Diskuse| Hyde park

Michael Sedláček

Plíživě a pomalu to přichází.

Děje se to každý den. Pomalu denně se setkáváme s novými nařízeními, předpisy a zákony. Denně na nás někde vyjukne nové, MUSÍŠ. Co se za tím skrývá. Vždy nějaké nové povinnosti či zákazy.

8.3.2016 v 7:23 | Karma: 38,91 | Přečteno: 1564x | Diskuse| Ostatní

Michael Sedláček

EET aneb Echtovní Evidence Tržeb

Nejdříve začnu tím, že tento princip vůbec nechápu. Nevím, jak má zamezit černé ekonomice. Jestliže mi řemeslník nevystaví účtenku, tak není co evidovat. A jestliže jí vystaví, tak existuje a příjem je na světě.

3.3.2016 v 16:29 | Karma: 35,39 | Přečteno: 1242x | Diskuse| Ostatní

Michael Sedláček

Virotik I to už přehání

Náš milostivý, slovutný, jasnozřivý a nejchytřejší pan prezident zase olíznul špunt. A je to tu zase. Tentokrát nebyly v ohrožení naše korunovační klenoty, ale obul se do lidí, kteří neholdují alkoholu a bůčku.

26.2.2015 v 14:33 | Karma: 27,52 | Přečteno: 1086x | Diskuse| Ostatní

Michael Sedláček

Žaluji naši justici – 2. díl

Tak to se vyplatí. Tedy krást, protože když vás chytnou s lupem, tak jste z obliga. Vy jste ho našli. Tak je to v kauze ukradených náhrobních destiček z Terezína. Tři výtečníci přinesli tyto destičky do sběrny, kde za ně dostali cca 50.000,- Kč, škoda byla vyčíslena na částku 1,73 mil. Kč. Ve sběrně stačilo prohlásit, že je to ze zrušeného hřbitova. Více nikoho nic nezajímalo.

27.1.2015 v 8:07 | Karma: 31,70 | Přečteno: 1027x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rozepře o důchodové reformě i ústavní žaloby. Mluví stínová vláda hnutí ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno  10:43

Přímý přenos V atriu Poslanecké sněmovny probíhá tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluví...

Šéf sněmovny Johnson přišel na univerzitu podpořit Židy, dav na něj bučel

25. dubna 2024  10:41

Studenti newyorské Kolumbijské univerzity ve středu pokřikovali a bučeli na předsedu Sněmovny...

Opilé policisty, kteří napadli dívku před nočním barem, inspekce obvinila

25. dubna 2024  10:35

Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS) obvinila policistu a policistku, kteří napadali v...

Party na veřejných záchodech. Vandalové si přinesli televize, okna zakryli dveřmi

25. dubna 2024  10:34

Veřejné toalety u náměstí 1. máje a Malé ulice v Mimoni se staly místem bujarého setkání. Účastníci...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4119x
Životem unavený, starostmi strhaný a jinak v pohodě (když si vezmu všechny prášky).

Seznam rubrik